Gå til hovedinnhold

Eg er ein politisk tåkedott

Kommentar eg fant som eg har skrive i Nationen.

Eg las ein FOKUS-kommentar i Klassekampen søndag 27.april av Trond Andresen under overskrifta "Håndverkerne. Tilhører du skravleklassen?" Han skriv blant anna dette:

"Tenk deg ei vannrett linje, hvor vi skal plasere yrkesgrupper etter deres «mentalitet». (...)
Jeg vil likevel hevde at det er visse typiske trekk som finnes, og at disse kan forklares. I venstre ende ikke tolk dette som politisk venstre) setter vi et merke for snekkere, rørleggere og elektrikere. (...) De er alle håndverkere fordi de behersker en forholdsvis krevende ferdighet, og den utøver de i sin jobb. De ser resultatet av sin innsats (...) Så beveger vi oss mot den andre enden av linja. Etter hvert dukker de opp, yrkesgruppene hvis innsats ikke er er lett målbar for andre.Etter hvert dukker de opp, yrkesgruppene hvis innsats ikke er er lett målbar for andre. Disse behersker redskaper som tastatur, snakketøy og powerpoint."

Mange let til å tru at kommentarer er noko ein må mase seg til å få skrive, eller noko ein skriv fordi ein sjølv vil vere i fokus. Godt mulig at enkelte av dei som skriver er meir ekshibisjonistiske enn dei som ikkje liker like godt å vere i søkelyset. Eg leverer det meste av mine kommentarer og saker på bestilling, folk spør meg om eg vil skrive. Kommentarstoff får ein nemleg også betalt for. Ofte faktisk betre betalt enn reportasje og nyhendestoff. Pengane kan ein bruke på hus og mat. Men eg liker jo også å få sakene mine i media. Sjølvsagt. Det må ein jo like for å vere i denne bransjen, skrivebransjen. Kva er ellers poenget med media? Ville vi hatt kommentatorer uten folk som tørr å heve stemma feks?

Enkelte trur at ein skriver kun for oppmerksomheita si skuld. Det hadde eg for min del aldri gidda. Da hadde eg heller funne ein jobb som engasjerte meg. Eg skriver for å få fokus på saker og ting som engasjerer meg, samt for penger slik at eg kan betale strøm og hus og klede og brus og brød. Det er kjempegøy. Det er eit privilegium. Så kan alle dei som har lyst å leve langt unna offentlegheitas søkelys, skaffe seg ein kontorjobb eller bli byråkrat. Ein får lønn for det også, men går glipp av masse interessante mail frå engasjerte mennesker. Dei går også glipp av sure folk som seier ærlig talt anne, no må du dempe deg litt.

Eg er ganske heldig som slepp ha ein sånn kjedelig boksematjobb. Både syting og konstruktive mail underheld meg i timesvis. Det er ganske greit å få lov til sei kva ein meiner, både reint personleg og økonomisk. Men RIK blir eg ikkje før om eit par år;) Morro er det lell.

Populære innlegg fra denne bloggen

Når den døde bestemora di spring etter deg på alle fire

Igår las eg den første barneboka eg har lese på lenge. Den handla om eit spøkelse, trudde eg, men det viste seg at det var eit romvesen. Det handla rett og slett om eit romvesen som sat fast i eit romskip nedi jorda under ei gran ute i skogen etter å ha krasja i ein skogbrann. Det vart heile tida hinta til at dette skumle sat fast, så eg tenkte det var ein vampyr som sat fast i ei kiste (Den vesle vampyren), eller eit lik eller noko som var levande begravd (murt inn i veggen). Så eg sat da å vente på ein vampyr, ein varulv eller eit realt spøkelse. Potensielt ein kjekk Twilight-type. Men no kjem det verste av alt (Eksorsisten). Vesenet tar knekken på bestemora medan jenta ser på. Bestemora slenger seg hit og dit i senga og blod renner og hovud sprekk. Og så kryp vesenet inn i den døde bestemora til hovedpersonen og får denne døde bestemorskroppen til å drive å springe etter hovedpersonen. Det er det verste eg har lese på lenge. Beinpiper og innmat og blod og springande døde bestemødre

Dødsdrift blant skrivande menneske

Korleis bli eit skrivande menneske: Du er ikkje så spesiell som du trur at du er, og om du ikkje jobbar hardt, kan du hive talentet ditt på båten. (Kommentaren stod på trykk i Dag og Tid 28.november). Tirsdag (25.november) var det litteraturdebatt på utestaden Blå i Oslo: " Litteratur på Blå har invitert en forfatter, en forelegger og en forfatterskolelærer for å snakke om forskjellige strategier for å bli et skrivende menneske. Går du med en spirende forfatter i magen, bør du få med deg denne kvelden." Vi som av ulike årsaker er interessert i litteratur, møtte opp, og lokalet vart etterkvart smekk fullt. Dagen etter skreiv ei venninne til meg: "Jeg fikk egentlig fullstendig angst da jeg kom på Blå i går. Det er jo akkurat som å se seg selv klonet hundre ganger." Det er ein skummel følelse å sjå seg sjølv sugd inn i den kulturelle undergrunnen, ned i eit miljø som i stor grad kretsar rundt seg sjølv og sin eigen akse, som tilber og dyrkar seg sjølv, men som ogs

Å halde foredrag for gubbar

Av og til må eg sei eg er ganske så lei av å halde foredrag. Du står framfor eit publikum, og skal snakke om at unge folk skal til bygda, og så sitter der hundretals, eller titals, menn og kvinner i alder femti seksti pluss og stirrer tomt på deg med armane i kors. Er det inspirerande? Nei. Det er svært lite inspirerande og svært kjedelig. Eg lurer av og til litt på kvifor ein har så mange konferanser. Folk møtes, stirrer på den som snakkar, skal liksom bli inspirert, og så skal ein gå heim og vere opplyst og glad og ha med seg nye og betre idear enn dei ein kom dit med. Gud, det er så kjedeleg å snakke til slike publikum. Du veit at mange av dei ikkje ein gong høyrer etter. Dei sit der, og er der, mest av alt for å få kake, ta seg ein fest, slenge drit, pule ei eller anna dame dei ikkje har pult før, og så dra heim til kjerringa. Det er vel eigentleg, summa summarum, det inntrykket eg har fått av kvifor ein arrangerer konferanser for distriktsutvikling. Eit hederlig unntak er Dyrøys