28. jan. 2010

Sosiale medier og samfunnsdebatt

Sosiale medier (Twitter, Facebook og blogg) gjer at ein kan mobilisere og organsiere debatt, hanke inn stemmer og synspunkt i ein rasande fart. Ein bygger nettverk, deler kunnskap og diskuterer forløpande på fleire arenaer, offentlig og privat.

Det er ei totalt ny virkelighet med sosiale medier versus å vere utan desse. Ein kan mobilisere folk, diskutere fortløpande i kulissene eller offentlig, spre linkar som eld i tørt gras, få nye stemmer ut på bana med eit knips osv. Det går rasande fort og det er heilt nødvendig å henge med her, om ein vil vere der folk er: folk er på nett!


Nettverk blir enda sterkare gjennom sosiale medier, og dei som vel å stå utanfor, slik som ordførararane Georg Arnestad skriv om her, overlet både dialogen og makta til andre. Dei mister oversikten over debatten og er ikkje tilstades blant opinionsdannarane: desse finn du i sosiale medier.


Store delar av debatten er flytta ut av tradisjonelle medier og over i sosiale medier. Arenaen vert berre viktigare og viktigare. Baksida som har blitt trekt fram er sedimentering og styrking av nettverk, ein bakdel for dei som står utanfor, men debatten om sedimentering er gårsdagens debatt. Dagens er korleis ein kan bruke sosiale medier konstruktivt som det mektige og effektive verktøyet det er.


Les helgas Nationens sak om bloggarane frå Sogn og Fjordane.


Sjekk også ut forfattarar på sosiale medier.


.