Gå til hovedinnhold

Er eg kun ei fødemaskin? (sånn retorisk sett)

Er det ein jobb å føde unger? Er det å føde unger ein så stor jobb at kvinner bør sleppe unna tvungen verneplikt? På Verden til venstre sine nettsider ligg dette innlegget: Verneplikt for kvinner?

Anders Skyrud Danielsen skriver dette i ein kommentar til innlegget: (eg siterer direkte):
"Jeg har fått inntrykk av at folk flest er lei den sinnsyke terpingen på likestillingsdebatten, der hver eneste vinkling skal gnages på og gnages på i det uendelige, og dette i kanskje verdens mest likestilte land i dag! Er klart at vi er nødt til å se på hvordan vi kan fremme mer likestilling, men grensen mellom konstruktiv og destruktiv debatt i denne saken er ekstremt tynn."

Kan det vere at han har eit poeng? Det trur eg. Eg blir iallefall sjølv lei av at likestillingsperspektivet skal terpes på i alle samanhengar. Vi blir jo omgjort til kjønnsstrukturer heller enn individer. Det er eit evig mas om kvinner og menn og at vi er så himla skeivfordelte. Greit nok. Men om ein går vekk frå strukturdebatten og underliggande ideologi og politiske strukturer og ser på meg som velger, og dette er ikkje irrelevant pga det er eg som eventuelt skal stemme fram eit SV til neste regjering og då er det viktig at eg kjenner meg att i retorikken partiet fører.

Altså: Er eg eit menneske og kvinne, eller er eg kvinne og menneske? Eg liker helst det første. Eg er eit individ der kvinne er mitt kjønn, mitt kjønn er ikkje det mest dominerande trekket ved meg, bortsett frå sånn reint fysisk. Eg definerer meg i forhold til sosiale miljø, fagkompetanse og jobb, ikkje ut frå ein statistikk som fortel meg at eg, pga mitt kjønns bakdeler pga vi føder unger, kjem til å tene mindre og få mindre i pensjon.

Her er eit par momenter:

Er verneplikten noko som kvinner blir haldne utanfor? Gjer det at vi vert haldne utanfor at vi feks går glipp av mulighetenen for ein militær karriere?

Eller

Vil verneplikten føre til at kvinner settes ytterligere tilbake i forhold til menn ved at dei må bruke eit år i militærets tjeneste og ergo får enda eit år utenfor arbeidslivet i tillegg til alle dei åra dei har permisjon for å passe unger, og all den tida dei må bruke på familie som igjen gjer at dei ikkje klarerer klatre like raskt på karrierestigen som menn?

Er det skadelig å rote pasifisme inn i debatten om kvinnelig verneplikt?

Er det å påstå at å føde barn er ein slik vanvittig prestasjon livmorfeministisk? Og bør denne livmorsfeministiske argumentasjonen slå ut i at feks kvinner må unntas militærplikt pga dei bruker lang tid på å gravide, føde og amme unger, for så å etterpå ta mesteparten av jobben med å stelle og passe unga? Eg liker ikkje denne kjønnssedimenterende retorikken. Den stinker

Populære innlegg fra denne bloggen

Når den døde bestemora di spring etter deg på alle fire

Igår las eg den første barneboka eg har lese på lenge. Den handla om eit spøkelse, trudde eg, men det viste seg at det var eit romvesen. Det handla rett og slett om eit romvesen som sat fast i eit romskip nedi jorda under ei gran ute i skogen etter å ha krasja i ein skogbrann. Det vart heile tida hinta til at dette skumle sat fast, så eg tenkte det var ein vampyr som sat fast i ei kiste (Den vesle vampyren), eller eit lik eller noko som var levande begravd (murt inn i veggen). Så eg sat da å vente på ein vampyr, ein varulv eller eit realt spøkelse. Potensielt ein kjekk Twilight-type. Men no kjem det verste av alt (Eksorsisten). Vesenet tar knekken på bestemora medan jenta ser på. Bestemora slenger seg hit og dit i senga og blod renner og hovud sprekk. Og så kryp vesenet inn i den døde bestemora til hovedpersonen og får denne døde bestemorskroppen til å drive å springe etter hovedpersonen. Det er det verste eg har lese på lenge. Beinpiper og innmat og blod og springande døde bestemødre

Dødsdrift blant skrivande menneske

Korleis bli eit skrivande menneske: Du er ikkje så spesiell som du trur at du er, og om du ikkje jobbar hardt, kan du hive talentet ditt på båten. (Kommentaren stod på trykk i Dag og Tid 28.november). Tirsdag (25.november) var det litteraturdebatt på utestaden Blå i Oslo: " Litteratur på Blå har invitert en forfatter, en forelegger og en forfatterskolelærer for å snakke om forskjellige strategier for å bli et skrivende menneske. Går du med en spirende forfatter i magen, bør du få med deg denne kvelden." Vi som av ulike årsaker er interessert i litteratur, møtte opp, og lokalet vart etterkvart smekk fullt. Dagen etter skreiv ei venninne til meg: "Jeg fikk egentlig fullstendig angst da jeg kom på Blå i går. Det er jo akkurat som å se seg selv klonet hundre ganger." Det er ein skummel følelse å sjå seg sjølv sugd inn i den kulturelle undergrunnen, ned i eit miljø som i stor grad kretsar rundt seg sjølv og sin eigen akse, som tilber og dyrkar seg sjølv, men som ogs

Å halde foredrag for gubbar

Av og til må eg sei eg er ganske så lei av å halde foredrag. Du står framfor eit publikum, og skal snakke om at unge folk skal til bygda, og så sitter der hundretals, eller titals, menn og kvinner i alder femti seksti pluss og stirrer tomt på deg med armane i kors. Er det inspirerande? Nei. Det er svært lite inspirerande og svært kjedelig. Eg lurer av og til litt på kvifor ein har så mange konferanser. Folk møtes, stirrer på den som snakkar, skal liksom bli inspirert, og så skal ein gå heim og vere opplyst og glad og ha med seg nye og betre idear enn dei ein kom dit med. Gud, det er så kjedeleg å snakke til slike publikum. Du veit at mange av dei ikkje ein gong høyrer etter. Dei sit der, og er der, mest av alt for å få kake, ta seg ein fest, slenge drit, pule ei eller anna dame dei ikkje har pult før, og så dra heim til kjerringa. Det er vel eigentleg, summa summarum, det inntrykket eg har fått av kvifor ein arrangerer konferanser for distriktsutvikling. Eit hederlig unntak er Dyrøys