Gå til hovedinnhold

Den radikale søppelblekka Dagbladet, no også med brukken rygg

Eg sit her ein søndagskveld og les på dagbladet.no om kvinna som vart funnen død i sin eigen leilighet. Der hadde ho lagt i sju år. Så les eg om Italias svar på Fritzl-saken, som har misbrukt dottera si i 25 år innesperra i eit rom uten strøm. Deretter om ein serievoldtektsmann som er pågripen her i Oslo, samt Alba som blei gravid 11 ganger med faren sin.

Det eg jævlige historier, og alle sammen ligg tett i tett strødd utover dagbladet.no si framside. Er dette spekulative, drøye historier frå virkeligheten, eller er dette greier som vi har behov for å få trykt opp i trynet? Treng vi lese om kvinna som låg død i sju år i sin eigen kåk? Egentlig ikkje. Vi veit at det skjer. Det skjer over alt. Det skjer her i Oslo. Historia er heller ikkje sett inn i ein samanheng. Den er berre enkelt og billig presentert for oss som ein enkelthendelse. Så kva er så verdien av denne historia? Underhaldning.

Italias svar på Fritzl-saken. Litt av ei overskrift, gitt. Her selger dei inn saken hos lesaren ved å vise til den berykta jævelen, og ja eg kaller han ein jævel, Fritzl. Vi veit alle kva han har gjort. Det er umulig å ikkje ha fått det med seg. Treng vi lese denne storyen frå Italia? Eigentlig ikkje. Korleis er den presentert? Igjen som ei enkel historie. Så kva er denne historia? Underhaldning.

Saken om serievoldtektsmannen er noko anna. Den har pågått over tid, den skjer her i Oslo, den angår folk på ein annan måte. Den kan vi lese om, sjølv om den er drøy. Vi kan ikkje skånast for alt som er drøyt, men vi kan skånast for mykje av det. Dagbladet.no derimot meiner at vi kan kose oss med desse drøye historiene som underhaldning.

Kvinna som fekk 11 barn med sin far, fordi det var guds vilje, les vi også om. Heller ikkje denne saka er presentert som anna enn billig underholdning. Ikkje ein gong religion er kritisert, ikkje kontekst, ikkje nokonting. Alt er berre platt og ukritisk svisj svasj sendt ut på internett som ei sak vi kan grøsse litt over her vi sit i godstolen. Dårlig journalistikk.

At "den radikale kulturblekka" vel å ha ei slik spamfylt nettside som ber same navn, er ei ripe i imaget/ restane av imaget. Det er lenge sidan Dagbladet papir var ei radikal kulturavis. Den ligg nede som ei radikal søppelblekke med brukken rygg. Det er lite att av deg, Dagbladet, anna enn spam og billig trashjournalistikk både på nett og papir. Mange ønsker deg ut av avismarkedet, nokre syns synd på deg slik du forfell. Dei har alle slutta å kjøpe deg for lenge sidan. Det beste hadde ifølge fleire vore om Dagbladet rett og slett vart lagt ned. Det er kort sagt for dårlig for offentligheten, sjølv om det er fitte og kuk og vold i kvar einaste sak. Til og med desse sakene er for dårlig presenterte. Kan vi ikkje ein gong få ei realt godt skriven overgrepssak heller no lenger? Eg gremmes.

Populære innlegg fra denne bloggen

Når den døde bestemora di spring etter deg på alle fire

Igår las eg den første barneboka eg har lese på lenge. Den handla om eit spøkelse, trudde eg, men det viste seg at det var eit romvesen. Det handla rett og slett om eit romvesen som sat fast i eit romskip nedi jorda under ei gran ute i skogen etter å ha krasja i ein skogbrann. Det vart heile tida hinta til at dette skumle sat fast, så eg tenkte det var ein vampyr som sat fast i ei kiste (Den vesle vampyren), eller eit lik eller noko som var levande begravd (murt inn i veggen). Så eg sat da å vente på ein vampyr, ein varulv eller eit realt spøkelse. Potensielt ein kjekk Twilight-type. Men no kjem det verste av alt (Eksorsisten). Vesenet tar knekken på bestemora medan jenta ser på. Bestemora slenger seg hit og dit i senga og blod renner og hovud sprekk. Og så kryp vesenet inn i den døde bestemora til hovedpersonen og får denne døde bestemorskroppen til å drive å springe etter hovedpersonen. Det er det verste eg har lese på lenge. Beinpiper og innmat og blod og springande døde bestemødre

Dødsdrift blant skrivande menneske

Korleis bli eit skrivande menneske: Du er ikkje så spesiell som du trur at du er, og om du ikkje jobbar hardt, kan du hive talentet ditt på båten. (Kommentaren stod på trykk i Dag og Tid 28.november). Tirsdag (25.november) var det litteraturdebatt på utestaden Blå i Oslo: " Litteratur på Blå har invitert en forfatter, en forelegger og en forfatterskolelærer for å snakke om forskjellige strategier for å bli et skrivende menneske. Går du med en spirende forfatter i magen, bør du få med deg denne kvelden." Vi som av ulike årsaker er interessert i litteratur, møtte opp, og lokalet vart etterkvart smekk fullt. Dagen etter skreiv ei venninne til meg: "Jeg fikk egentlig fullstendig angst da jeg kom på Blå i går. Det er jo akkurat som å se seg selv klonet hundre ganger." Det er ein skummel følelse å sjå seg sjølv sugd inn i den kulturelle undergrunnen, ned i eit miljø som i stor grad kretsar rundt seg sjølv og sin eigen akse, som tilber og dyrkar seg sjølv, men som ogs

Å halde foredrag for gubbar

Av og til må eg sei eg er ganske så lei av å halde foredrag. Du står framfor eit publikum, og skal snakke om at unge folk skal til bygda, og så sitter der hundretals, eller titals, menn og kvinner i alder femti seksti pluss og stirrer tomt på deg med armane i kors. Er det inspirerande? Nei. Det er svært lite inspirerande og svært kjedelig. Eg lurer av og til litt på kvifor ein har så mange konferanser. Folk møtes, stirrer på den som snakkar, skal liksom bli inspirert, og så skal ein gå heim og vere opplyst og glad og ha med seg nye og betre idear enn dei ein kom dit med. Gud, det er så kjedeleg å snakke til slike publikum. Du veit at mange av dei ikkje ein gong høyrer etter. Dei sit der, og er der, mest av alt for å få kake, ta seg ein fest, slenge drit, pule ei eller anna dame dei ikkje har pult før, og så dra heim til kjerringa. Det er vel eigentleg, summa summarum, det inntrykket eg har fått av kvifor ein arrangerer konferanser for distriktsutvikling. Eit hederlig unntak er Dyrøys